Aceasta carte continua demersul de explorare a reprezentarilor femeilor din diaspora sud-asiatica in Marea Britanie si Statele Unite ale Americii, urmand linia primei carti a autoarei, Transnational Networks, Identities and Homes: Diasporic South Asian Women in Fiction and Film.
Exista doua categorii de analiza, „love” si „sisterhood”, esentiale in reliefarea identitatii personajelor, iar una din metodologiile aplicate este cea legata de studiile de gen, abordand subtil problema identitatii in conexiune cu legatura dintre un barbat si o femeie („love”) si cu legaturile dintre femei (fie dintre femeile apartinand aceleiasi familii, fie dintre prietene). Aceste legaturi se dovedesc cruciale in definirea identitatii viitoarelor femei migrante analizate, fiind denumite „sisterhoods” (cu s mic) sau koinónia (utilizat de autoare pentru a reliefa intelesul complex al termenului).
Celalalt concept, „love”, este definit in special din perspectiva vedica, deoarece casatoria (o forma a iubirii) este inteleasa si materializata diferit in diversele culturi din Asia de Sud. Cum personajele avute in vedere provin din religia hindusa si sunt/au fost casatorite sau urmeaza a se casatori, acest aspect are o mare insemnatate, nefiind omis din analiza. Autoarea insista in demonstrarea faptului ca femeile din diaspora sud-asiatica care au migrat in Marea Britanie ori SUA reusesc sa-si redefineasca cu greu identitatea, fenomen comun, de altfel, tuturor migrantilor.
Cartea incorporeaza analiza a trei romane:
100 Shades of White (2003), de Preethi Nair (Marea Britanie)
The Vine of Desire (2002), de Chitra Banerjee Divakaruni (S.U.A.)
Desirable Daughters (2002), by Bharati Mukherjee (U.S.A.)