Ideea acestei lucrari a aparut in urma cu multi ani si a avut la baza rezultatele cercetarii unuia dintre doctoranzii Catedrei de Merceologie si Managementul calitatii. Aceasta carteeste rodul unei munci in echipa a unui grup de cadre didactice din A.S.E. si se adreseaza studentilor de la ciclul de studii universitare de masterat si de doctorat, fiind utila, deopotriva, si studentilor de la ciclul de studii universitare de licenta care doresc sa aprofundeze conceptele calitatii si ale excelentei manageriale.
Lucrarea este structurata pe sase capitole si incearca sa surprinda principalele etape ale evolutiei conceptului calitatii in secolul XX, contributiile in acest domeniu al marilor personalitati, adevarati „guru ai calitatii”. Pornind de la aceste aspecte teoretice, lucrarea continua cu prezentarea tehnicilor si instrumentelor managementului calitatii, a modalitatilor de incadrare a elementelor de cost in categorii si clase ale costurilor calitatii, dar si a aspectelor teoretice si practice ale auditului calitatii si ale premiilor de excelenta manageriala la nivel european si international.
Cartea a aparut simultan in limbile romana si engleza.