Lucrarea evidentiaza utilitatea cercetarilor de marketing in fundamentarea unor decizii la nivel international, decizii ce au un grad de complexitate ridicat, sustinut atat de nivelul inalt de incertitudine specific mediului in care acestea sunt adoptate, cat si de numeroase diferente (culturale, economice, tehnologice, legislative) fata de piata interna.
In aplicarea metodelor de cercetare la nivelul international nu este suficienta o translatare a lor de pe piata interna si implementare pe pietele straine vizate, fiind necesare adaptari la nivelul etapelor procesului cercetarii pentru asigurarea echivalentei masurarii si comparabilitatii datelor.
Lucrarea este structurata in noua capitole, organizate in functie de etapele procesului cercetarii de marketing. Aceasta evidentiaza particularitatile unor metode de culegere si analiza a datelor in studiile desfasurate la nivel international, trasand directiile de urmat atunci cand organizatia doreste sa obtina informatii de pe o piata externa.
Desfasurarea cercetarilor de marketing la nivel international este mult mai anevoioasa decat la nivel intern, datorita disponibilitatii variabile a surselor secundare, dificultatii in evaluarea acuratetei acestora, complexitatii obtinerii datelor primare, necesitatii asigurarii comparabilitatii intre cercetari desfasurate in mai multe tari, precum si timpului mai mare de obtinere a informatiilor.