Manualul universitar se adreseaza studentilor care se pregatesc in domeniul afacerilor si are ca scop sa le dezvolte cunostintele si abilitatile interpersonale necesare in diferitele ipostaze ale viitoarei lor activitati profesionale. Sunt prezentate concepte si principii si sunt oferite instrumente pentru tratarea corecta a situatiilor de comunicare si pentru configurarea relatiilor de afaceri prin negociere.
Cursul este structurat pe sapte capitole, fiecare avand in componenta un numar de sectiuni. Primul capitol reprezinta o introducere in problematica generala a comunicarii, a comunicarii organizationale si a negocierii. Urmatoarele doua capitole trateaza abordarea strategica, abilitatile de comunicare in afaceri, formele de comunicare scrisa si orala frecvent utilizate in organizatie. Capitolele patru si cinci se ocupa de negocierea de afaceri, dezvoltand structura secventiala a procesului, respectiv pregatirea si desfasurarea propriu-zisa a acestuia. Ultimele doua capitole – sase si sapte – se focalizeaza asupra jocului tactic si strategiei negocierii cu obiect unic; de asemenea, introduce metoda principiala, ilustrativa, pentru orientarea integrativa.