Cartea este un instrument de lucru ce vine in sprijinul studentilor de la Facultatile Economice din cadrul ASE Bucuresti ce doresc sa-si imbogateasca cunostintele cu noi metode si procedee privind calculul, analiza, interpretarea si utilizarea informatiei privind costurile, rezultatele si masurarea performatei in conditiile unei activitati bazata pe criterii de eficienta economica. Totodata, ea furnizeaza practicienilor, controlorilor de gestiune sau conducatorilor de intreprindere informatii deosebit de utile in procesul decizional curent sau pentru fundamentarea deciziilor strategice. Contabilitatea manageriala strategica poate juca un rol semnificativ in intelegerea structurii pietei in termeni de costuri si valori de utilitate pentru client.
Lucrarea este structurata in noua capitole, ce trateaza probleme de baza, cum ar fi: cadrul conceptual al contabilitatii manageriale, elemente si instrumente de contabilitate manageriala strategica, metoda imputarii rationale si metoda centrelor de costuri, metode si tehnicile de calculatie de previziune, de bugetare si analiza a costurilor de productie, Metoda Standard-Cost, Metoda Target-Costing, Metoda Direct-Costing, metode moderne de evaluare a proiectelor de investitii, conceperea si monitorizarea unui plan de afaceri. Instrumentele, tehnicile, procedeele si metodele contabilitatii manageriale sunt abordate atat pe plan teoretic, cat si in plan practic, prin prezentarea de exemple si aplicatii corespunzatoare mediului economic autohton si tinand cont de particularitatile si evolutia acestuia in actualele conditii de criza economico-financiara.