Lucrarea prezinta statutul educatiei economice si provocarile carora trebuie aceasta sa le raspunda, considerand circumstantele in care evolueaza lumea de astazi si orizontul de asteptari catre care se indreapta.
Abordarea din perspectiva economica a educatiei este completata printr-o serie de elemente care privesc investitia in educatie (cu referire speciala la investitia in capitalul uman): statutul de externalitate pozitiva a educatiei si conditia de bun public a acesteia, caracterizat prin non-rivalitate si non-excluziune; realizarea educatiei preuniversitare, in speta (aceasta fiind aria de discutie a lucrarii) prin finantare publica; modul in care functioneaza legea cererii si ofertei in asemenea imprejurari, precum si largirea registrului de alegeri al subiectilor educatiei prin majorarea ponderii unor factori precum administrarea privata, descentralizarea si optiunea individuala.
Rolurile multiple (de producatori, consumatori, contribuabili, angajati, deponenti, cetateni etc.) pe care actualii subiecti ai educatiei economice in scoala preuniversitara vor trebui sa le indeplineasca in viata reala sunt punctate pentru a fixa cadrul discutiei despre obiectivele educatiei economice, spiritul si mijloacele optime de realizare a ei.
Invatamantul preuniversitar si educatia economica
Autori: Maria Liana Lacatus
Anul aparitiei: 2009
ISBN: 978-606-505-187-4
33,50 lei
In stoc: DA
Livrare prin Posta Romana |