Managementul calitatii si ingineria valorii

Managementul calitatii si ingineria valorii

Autori: Ion Ionita

Anul aparitiei: 2008

ISBN: 978-606-505-026-6

26,00 lei In stoc: NU
Livrare prin Posta Romana

Lucrarea este destinata studentilor si cursantilor de la master si de la scoala doctorala, care doresc sa se instruiasca in domeniul managementului calitatii si ingineriei valorii, putand fi folosita si de specialistii din productie si din cercetare care sunt interesati de acest domeniu.
Prima parte, Managementul calitatii, debuteaza cu evolutia conceptului de calitate si a sistemelor de organizare a controlului calitatii in organizatii. O pondere importanta in economia lucrarii este acordata standardelor internationale ale calitatii si abordarilor europene in domeniul calitatii. Sunt prezentate principalele standarde ISO din ultima editie, principiile managementului calitatii, infrastructura nationala si europeana a calitatii, inclusiv sistemul european de certificare a specialistilor in calitate. De asemenea, se prezinta pe larg metodologia de implementare si certificare a sistemului de calitate in organizatii, modul de realizare a auditurilor pentru produse, procese si sistemul de calitate, documentele sistemului de calitate. Tot aici se face si o analiza a eficientei sistemelor de calitate si o prezentare a instrumentelor statistice utilizate in analiza imbunatatirii continue a calitatii.
In partea a doua a cartii, Ingineria valorii, sunt prezentate fundamentele teoretice, metodologia de aplicare la produse si studii de caz. Includerea acestei parti intr-o lucrare destinata managementului calitatii este foarte utila, intrucat ingineria valorii este cea mai importanta metoda de proiectare/reproiectare a bunurilor in scopul cresterii calitatii si eficientei acestora. Prin ingineria valorii se studiaza bunurile pornind de la nevoia sociala, de la functiile acestora, de la serviciile pe care trebuie sa le aduca utilizatorului final, pentru a-i asigura satisfactii depline. In ingineria valorii, conceptul de valoare capata o alta interpretare decat cea cunoscuta in vorbirea curenta, fiind legata de contextul in care se considera a fi evaluata de catre consumatori. Astfel, valorile cresc in momentul in care functiile sunt in perfecta concordanta cu procesele, cu resursele si cu obiectivele.
De altfel, in Standardul EN ISO 9000:2005 se mentioneaza in mod expres folosirea analizei valorii/ingineriei valorii ca metoda de imbunatatire a calitatii.
 

Produse asemanatoare

Altii au mai cumparat