Comertul ocupa un loc important in viata oricarei persoane prin functia sa de baza, aceea de a-i asigura locul de unde poate sa cumpere ceea ce ii este necesar. Prin rolul sau, a capatat un loc tot mai important in economie, dominând celelalte sectoare. In cautarea unor noi surse de competitivitate, managementul firmelor de comert este orientat spre inovare. Performantele urmarite in activitatea firmelor de comert rezulta ca o consecinta fireasca a modului in care sunt organizate, desfasurate si conduse toate operatiunile interne. Buna functionare a firmelor are in vedere managementul aprovizionarii, gestiunea stocurilor, managementul vânzarilor, managementul financiar, elaborarea bugetelor. Demersul strategic trebuie sa priveasca atât fiecare din aceste operatiuni, cât si intreprinderea in ansamblul sau.
In afara cunostintelor teoretice legate de modul de organizare si conducere a activitatilor firmelor de comert, este necesar sa se puna accent pe partea practica. In acest scop, prin exemple, aplicatii si exercitii se urmareste aducerea la cunostinta a unor situatii practice si invatarea unor modalitati concrete de solutionare a problemelor din diverse domenii din activitatea firmei de comert. Totodata se urmareste furnizarea unei imagini cât mai veridice despre pozitionarea si functionarea unei intreprinderi din acest domeniu.