Cursul se adreseaza studentilor de la programele de licenta si masterat din cadrul Facultatii de Economie Agroalimentara si a Mediului.
Lucrarea este structurata in 2 parti, care abordeaza probleme referitoare la logistica si managementul intreprinderilor agroalimentare. In ceea ce priveste componenta logistica, cartea ofera suportul informational necesar cunoasterii si aprofundarii aspectelor de natura teoretico-metodologica ale acesteia; de asemenea, vizeaza identificarea structurilor de marketing necesare asigurarii cu resurse materiale pentru unitatile agroalimentare, elaborarea programului de asigurare cu resurse materiale, problematica stocurilor de resurse materiale si metode de urmarire, analiza si optimizare a acestora. Manualul cuprinde si aspecte referitoare la depozitarea si distributia produselor agroalimentare, cu accent asupra modului de organizare si a eficientei lor economice.
Cea de-a doua parte a cursului abordeaza conceptul de management al sistemului logistic al organizatiilor agroalimentare, functiile si etapele aparitiei si functionarii sistemului logistic agroalimentar. O anumita dimensiune in elaborarea managementului sistemului logistic o are managementul marketingului, privit atat ca element teoretic, cat si ca activitate practica. Alaturi de acestea, sunt analizate politicile de aprovizionare a unitatilor agroalimentare, evaluarea ofertelor, analiza si controlul costului de achizitie, managementul distributiei corelat cu sistemele si formele de comercializare, dar si probleme referitoare la sistemele de colectare, transport si depozitare a produselor agroalimentare.
Autorul