Lucrarea se adreseaza celor care desfasoara activitati economice la nivel national si international, cu precadere actualilor si viitorilor specialisti in afaceri internationale, incercand sa ofere o prezentare cuprinzatoare a componentelor mediului international de afaceri, dintr-o perspectiva dinamica si evolutiva.
Prezentarea si analizarea modului in care fortele din macromediu afecteaza operatiunile unei companii cu activitate internationala, atat pe piata tarii de origine, cat si pe pietele tarilor gazda, se face pe parcursul a zece capitole, fiecare componenta a macromediului fiind tratata pe larg intr-un capitol separat. Asigurarea sustenabilitatii a inceput deja sa transforme peisajul competitiv si forteaza companiile sa regandeasca produsele, serviciile, procesele si modelele de afaceri, iar acest lucru necesita inovare, considerata a fi cheia progresului. Sustenabilitatea este vazuta ca fiind noua frontiera a inovarii, iar ambele au un impact major asupra mediului de afaceri din ce in ce mai internationalizat.
Lucrarea isi propune sa-i antreneze pe cititori, prin imbinarea fundamentelor teoretice (concepte, teorii si instrumente de analiza) din domeniul mediului international de afaceri, cu aplicarea practica (manageriala), orientarea internationala si exemple si studii de caz reale, din experienta economiilor nationale si a companiilor multinationale si globale.
Structura lucrarii este urmatoarea:
Cuvant inainte: De ce sustenabilitate si inovare si impactul lor asupra mediului de afaceri?
Capitolul 1. Introducere in tematica mediului international de afaceri
Capitolul 2. Efectele globalizarii asupra mediului international de afaceri
Capitolul 3. Mediul economic al afacerilor internationale
Capitolul 4. Mediul politic si influenta asupra afacerilor internationale
Capitolul 5. Mediul cultural international
Capitolul 6. Influenta evolutiei mediului sociodemografic asupra desfasurarii afacerilor internationale
Capitolul 7. Mediul legal al afacerilor internationale
Capitolul 8. Inovare si tehnologie in afacerile internationale
Capitolul 9. Etica si responsabilitate sociala corporativa in afacerile internationale
Capitolul 10. Ecologie si schimbari climatice